sunnuntai 12. heinäkuuta 2009

Uberabassa

Noniin, taalla sita ollaan oltu jo viikko. Taalla mukamasa talvi ja taalla on ollu selasta 27 astetta :D paitsi tanaan oli vahan viileempaa, ehka 20.. Maanantaina lennettiin Munchenin kautta Sao Pauloon. Lento kesti sen reilu 16 tuntia. Olihan se aika puuduttavaa.. Sao Paulossa kierreltiin kaupunkia, oltiin huvipustossa ja Guarujassa rannalla. Sao Paulo oli aika mieleton, mutta ehka turhan iso. Isoissa kaupungeissa, kuten Sao Paulossa elintasot tulee tosi helposti esille. Esimerkiksi meidan hotelli oli kallis ja tosi hieno. Sitte toisella puolella katua oli ransistyny ruokakauppa, jonka eessa nainen kerjas kahen vauvan kanssa. Sitte kodittomia loytyy kaikkialta. Karua, mut sellasta se on.. Meilla oli Sao Paulossa huippu rotary porukka. Jai ikava =)


Perjantaina tulin hostkaupunkiini Uberabaan. Lensin kahen kesavaihtarin Ellan ja Veeran kanssa Uberlandiaan. Meidan piti menna kentalle aamu seiskalta, koska joidenkin lento lahti jo aamulla. Mut Uberlandian lento lahti vasta iltapaivalla, joten olihan siina ottelua. Lentokoneessa mua jannitti ihan auheest ja olin pyortya kun astuin sielta ulos. Mutta mun perhe oli siella vastassa ja meinas itku paasta koska oli niin ihana fiilis!!! Uberlandiasta tultiin Uberabaan autolla. Uberabassa asuu reilu 300 000 asukasta, mut naa sanoo etta taa on pieni. Mut musta taa on iso, muito grande. Naa asuu kerrostalossa ja naiden asunto on hieno. Mulla on taalla oma huone, joka on pieni mutta sopo =) Isoaiti oli kirjaillu mun nimen pyyhkeisiin ja sen lisaks poydalla oli kukkia. Se oli niin huippua! Eka iltana syotiin illallista. Taalla oli jtn sukua, ainakin isovanhemmat ja tati ja seta. Ruoka oli hyvaa ja oli muutenkin hauskaa.

Ma tykkaan tasta perheesta ihan kauheesti. Vitór, mun veli, puhuu ihan taydellista enkkua. Vitória, sisko, on maailman sulosin. Se auttaa mua koko ajan kaikessa ja me yritetaan jutella paljon vaikka se on vaikeeta. Isaan en oo tutustunu niin hyvin koska se on farmilla. Mutta aitii on kanssa ihan huippu. Se on antanu mulle viidet farkut ja jtn korujakin. Naa haluaa koko ajan etta ma sanon "hyvaa yota" suomeks, koska se on niista hauskaa. Vitór osaa jo =).

Eilen illalla oltiin bileissa, koska nailla alko 3 viikon talviloma. Jos luulette etta Suomessa on kovat bileet, ootte vaarassa! Taalla on ihan eri meininki. Siella oli mun mielesta paljon porukkaa, mutta Vitor sano etta ne oli aika pienet brasilialaisiks bileiksi. :D Sit oli ihan oikee dj ja hienoja valoja ja kaikki bailas siella. Kaikki halus tulla juttelemaan mun kanssa jajajajaj.. Se oli hauskaa! Sitte tutustuin yhteen brasilialaiseen poikaan, joka oli asunu 3 vuotta Suomessa. Se osas jonkun verran suomeeki, vaikka ma e haluu puhuu suomee taalla.

Tanaan meilla oli suku lounas. Siella oli jtn. 30 henkee. Oli iva naha kaikkia ja sitten mun piti nayttaa Suonenjoki kartalta. Ne yritti epatoivosesti sanoo "suonenjoki". Nailla on kylla ihan huippu suku. Pelasin texas hold emia Vitorin ja sen serkkujen kanssa, ja havisin tietenkin. Ja ne nauro mulle, ku yritin aantaa portugalia. Iltapaivalla oltiin leffassa kattomassa Ice Age 3. Oli kylla aika mielenkiinosta kattoo sita, ku en ymmartany oikeen sanaakaan. Jotain obrigada,tudo bem ymmarsin, mut en muuta. Keskiviikkona mennaan kattoo uusin Harry Potter. Leffan jalkeen jaatiin shoppailemaan. Taalla on myynissa vahan erilaisia vaatteita ku Suomessa. Ostin ma paitoja,kengat ja koruja. Korut taalla on tosi tosi edullisia. Ostin yhet 3 realilla, joka on reilu euron.

Ilalla mentiin igrejaan, mika olikin aika mielenkiintonen kokemus. Ensinnakin se on ihan erilainen kun Suomessa. Taalla lauletaan paljon, eika mitaan virsia. Siella eessa oli ihan bandi soittamassa ja kaikki ihmiset laulo ja tanssi. Sanoista en kylla ymmartany yhtaan mitaan, mutta tunnelma oli huipu. Site oli jtn puhetta, joka oliki aika tylsaa. Sitten lopussa pappi kysy, etta onko taalla ensikertalaisia. Mun hostmai ilmotti mut siihen. Sitten ma sain kasteen siella eessa ja mun piti toistaa joku lupaus. Sitte se seurakunta hurras mulle ja kaikkee =D Se sitte tarkottaa, etta mun pitaa kayda kerran viikossa kirkossa mut ihan kiva. Ma pyysin siunausta perheelle ja vaihdolle.

Mutta tammosta taalla. Menee ihan loistavasti eika oo yhtaan ikava. Portugalia osaan jo vahasen. Vitór puhuu koko ajan enkkua, mut oon pyytany etta se phuis vaan portugalia. Ainiin, torstaista eteenpain tanne on luvattu yli 30 astetta etta palelkaa Suomessa! Kerronpa viela sen etta, jain tanaan lukkojen taakse. hahhah :D

BEIJOOSSS!!!!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti